ERASMUS K101 PROJEMİZ
Turnasuyu Kız Anadolu Lisesi olarak 2015 yılında ''Peer Pressure'' '' Okullarda akran baskısının akademik başarıya etkisi'' adlı K101 projemiz öğretmen hareketliliği 4 öğretmen bir müdür ve bir müdür yardımcısıyla yürütülmüştür.Bilgisayar öğretmeni Gonca Güzelhan,İngilizce öğretmeni Yeliz Özmutlu,Görsel Sanatlar öğretmeni Sertaç Özmutlu,Matematik öğretmeni Mutlu Barış Şimşek,Müdür Lokman Uzunçakmak,Müdür yardımcısı Kazım Yünden projeye katılmıştır.Portekiz de Escola Secundaria Eça de Queiros adlı okuldaki rehber öğretmeniyle akran baskısını ortadan kaldırmak için neler yapılabilir öğrencilerin gizli yetenekleri nasıl ortaya çıkarılır,devamsızlık yapan öğrencileri okula kazandırılarak sosyal etkinlikler düzenleyip onları birlik beraberlik bilinciyle nasıl tanıştırılacağına dair nasıl çözümler bulunur konularında işbirliğinde bulunulmuştur.
Akran baskısının akademik başarıya etkisi adlı proje eğitim hayatı içerisinde aynı ortamda bulunan aynı yaş grubuna ait bireylerin birbirleri üzerindeki olumlu ya da olumsuz psikolojik baskılarının ve bu baskıların akademik başarıya olan etkilerinin gözlemlenmesi sonucunda ortaya çıkmıştır.Okulumuzda bu kapsamda yaptığımız gözlemler bu etkiyi doğrulamıştır.Uygulanan anketler ve yapılan öğrenci görüşmeleriyle problemin boyutları ortaya konmuş,ve gerekli girişimler yapılmadan önce farklı kültürlerde bu problemin ne şekilde ortaya çıktığı ve ne gibi yöntemlerle çözüldüğü araştırmamıza dahil edilmiştir.
Portekizde Escola Secundaria Eça de Queiros adlı okulda ''Akran Baskısı'' konusu üzerine çalışmalar yapmış bir avukat,bir rehber öğretmen,branş öğretmeni,bir psikolojik danışmandan oluşan bir grupla yapmış olduğumuz görüşmelerde akran baskısı yapan,okula devam sorunu olan öğrencilerin yaşlı insanlara yardım ve ziyaret ettirerek çeşitli sosyal projelere dahil edilerek öğrencilerin okula bağlanması sağlanmıştır.Örneğin Rubeu Matay Erusa adlı öğrenci evli ve bir oğlu var.Okula devamlılığı olmayan bir öğrenci.Bu öğrenci için onun müzik yeteceğinin geliştirmesini sağlayıp ileride Portekiz de çok ünlü bir gitarist olması sağlanıyor.İkinci bir örnekte Matay Qucu adlı okula devamsızlığı çok olan müziğe yetenekli Afrika asıllı Portekizde doğmuş bir öğrenci ''Gospel group '' kilise gruplarında şarkı söylemesi sağlamak okula sevgi bağıyla bağlanması sağlanıyor.
İşte bu örneklerden yola çıkarak Turnasuyu Kız Anadolu Lisesi olarak Portekiz ''Escola Secundaria Eço de Queriou '' adlı okuldaki ortak proje çalışmalarından öğrendiğimiz akran baskısına çözüm projelerini okulumuzda uygulamaya karar verip bunun için akran baskısı ve okula devamsızlık yapan öğrencileri için çeşitli etkinlikler düzenlemeye karar verildi.Bunun sonucunda öğrencilerin müzik yeteneklerini keşfedilip okulumuz müzik öğretmeni Derya Kılıç tarafından o öğrencilere enstrüman dersleri verildi.